W moim rozwoju osobistym, który świadomie praktykuję od 2016 r., byłam zainteresowana wieloma technikami i metodami, pochodzącymi z różnych dziedzin – niemniej osią mojej działalności jest praca z energią i ciałem poprzez muzykę i ruch.
Wszystkie metody i techniki, z których korzystam łączy ze sobą oddziaływanie na układ nerwowy człowieka i wprowadzanie go w stan homeostazy, czyli harmonii i równowagi.
W procesie uczenia się jestem cały czas – podnoszenie swoim umiejętności na wyższy poziom jest dla mnie bardzo ważną potrzebą.
Moja ścieżka kształcenia obejmuje do tej pory:
- studia I i II stopnia na Akademii Muzycznej w Krakowie na kierunku Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej, kierunek: Rytmika,
- studia podyplomowe na kierunku: Pedagogika Wczesnoszkolna i Przedszkolna,
- kurs Instruktora jogi dla dzieci,
- kurs masażu dźwiękiem wg. P. Hessa – I i II st.
- roczne studium Porozumienia bez Przemocy (NVC)
- studium NVC w relacjach z dziećmi
- liczne szkolenia i webinary nt. RB – rodzicielstwa bliskości
- 8-tyg. kurs mindfulness met. Breathworks
- kurs instruktorski programu Uważność w edukacji
- kurs nauczycielski Kundalini Reiki
Fascynują mnie możliwości naszego ciała, mózgu, układu nerwowego, dlatego zgłębiam tematykę neuroróżnorodności oraz teorii poliwagalnej Stephena W. Porges’a.
Oprócz tego poznałam i korzystam z praktyki uważności/mindfulness metodą Breathworks, medytacji uważności i życzliwości, Tradycynjnej Medycyny Chińskiej, pracy z Systemem Wewnętrznej Rodziny (IFS), met. Self-Reg,
Praca z dziećmi była tym, czego zawsze pragnęłam, dlatego realizuję się w dużej mierze w pracy z młodymi ludźmi:
- pracując w Państwowej Szkole Muzycznej I st. w Miechowie,
- prowadząc i uczestnicząc jako wykonawca w warsztatach i koncertach organizowanych m.in. przez Filharmonię Krakowską,
- uczestnicząc i współtworząc projekt „Spotkania z Panią Melodią”, który jest cyklem zajęć umuzykalniających dla dzieci z niepełnosprawnościami realizowanym na terenie Małopolski
Jednym z kroków milowych na drodze mojego rozwoju było zostanie mamą – to wtedy zaczęłam zgłębiać filozofię rodzicielstwa bliskości, NVC, teorię więzi i uważność w relacji rodzic-dziecko. Wszystkie moje doświadczenia zawodowe i prywatne złożyły się na to, co uważam w mojej pracy za najważniejsze:
– normalizowanie i oswajanie emocji,
– przechodzenie od nadmiernego rozumowania i rozmyślania do czucia sercem i ciałem,
– komunikacja empatyczna – pozostawanie w prawdzie i zgodzie ze sobą i jednoczesne branie pod uwagę innych,
– poczucie komfortu bycia w świecie, w ciele, w sobie,
– eksplorowanie możliwości naszego ciała, czerpanie przyjemności i zadowolenia z niego,
– zwalnianie tempa i wprowadzanie do codzienności więcej przestrzeni, oddechu, luzu, momentów zatrzymania,
– świadome dostrzeganie dobrych chwil,
– równa godność każdej istoty, czy to dużej, czy małej.